piątek, 4 kwietnia 2014

Wejście High heels w świat futbolu amerykańskiego


Na pierwszy mecz trafiłam przypadkiem, bez znajomości żadnych, nawet tych podstawowych zasad. Futbol amerykański kojarzyłam wyłącznie z zagranicznych filmów. Spędziłam trzy godziny bez najmniejszej umiejętności zrozumienia gry, która toczyła się kilka metrów ode mnie.

Czy wtedy dostrzegłam atrakcyjność tego sportu, czy jedynie ciekawość zmusiła mnie do poszukiwania źródeł informacji, ciężko mi powiedzieć. Do tej pory nie wiem, co było czynnikiem determinującym mnie do zwalczania mojej niewiedzy w zakresie futbolu amerykańskiego, ale każdy kolejny krok pokazywał mi, jak niesamowity jest to sport i w sposób naturalny popychał do szukania odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Początkowo bazowałam na wiadomościach znalezionych w sieci niestety marnej jakości, ponieważ wyszukać materiały w polskim języku jest bardzo ciężko, a zaglądając do różnych źródeł spotykamy się ze sprzecznościami. Osobiście uważam, że futbol amerykański nie zdobędzie nowych sympatyków, jeżeli dostęp do podstawowej wiedzy jest tak ograniczony. Jak w takich okolicznościach się nie zniechęcić i poszerzać swoją wiedzę na własną rękę? Oglądałam wielokrotnie retransmisję pierwszego meczu, na którym byłam i chodziłam na kolejne spotkania bydgoskiej drużyny.
Z czasem udało mi się określić, co kryje się za stwierdzeniem, że futbol amerykański jest fajny. Byłam w stanie świadomie powiedzieć, co składa się na atrakcyjność tego sportu. Jest to bez wątpienia różnorodność umiejętności jakie musi posiadać zawodnik, do których zaliczają się jednocześnie siła, szybkość, zwinność oraz znajomość starannie układanych i przemyślanych strategii. Pomijając charakterystyczny ekwipunek gracza (chociaż może niesłusznie, ponieważ nie jest on ładnie wyglądającym dodatkiem, a świadczy o sile uderzeń z jakimi zmagają się zawodnicy) futbol amerykański jest widowiskowy dzięki niesamowitym zwrotom akcji, możliwości zmiany prowadzenia w ostatnich minutach meczu. W futbolu amerykańskim o zwycięstwo walczy się do samego końca, a każdy, nawet najmniejszy błąd, może zadecydować o zwycięstwie przeciwnika. Ponadto sukces drużyny składa się z indywidualnej pracy poszczególnych zawodników nad swoim rozwojem oraz współpracy całego zespołu. Zawodnicy ryzykują kontuzjami, aby umożliwić koledze z drużyny udaną akcję. Dodatkowo urzekło mnie wsparcie, jakie zapewniają sobie na treningach i w trudnych chwilach podczas meczu. Futbol amerykański to nie tylko hobby, ale styl życia wymagający pełnego zaangażowania i wytrwałości. Za każdym razem, gdy zawodnicy wychodzą na boisko mają do stoczenia walkę, w której z poświęceniem zdobywają kolejne yardy i punkty.

A jaki cel mam ja? Nieustannie pogłębiać swoją wiedzę dotyczącą futbolu amerykańskiego i angażować się w promowanie tej dyscypliny sportowej. Być na tylu meczach, na ilu tylko dam radę i za każdym razem obserwować rosnące grono kibiców. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz